onsdag 19 april 2017

Rund

blev eldstaden vid Vuoggatjålme, dit vi var påsklördagen,
jag, min man, min mamma och lilla tiken.
När den tinat bort all snö under sig
var det förvånansvärt att den inte sjönk mer 
Det är inte tjockare snötäcke där vinden blåst och skalat av snön i etapper.

Det var härligt väder om än liite blåsigt, men när solen så kom fram blev det skönare.

Utsikten från isen, där vi pimplade fram några rödingar. 

Från där vi satt kunde vi också blicka upp mot eldstaden. 
På kort ser det ut att vara bara några steg till kullen där uppe.
Men ack och ve, En riktig motionssträcka  blev det och nästan rakt upp på vissa ställen. 
Två gångar gick vi sträckan, det kändes i benen.

Eldstaden blev min tolkning av ordet den här veckan: rund

15 kommentarer:

  1. Vacker tolkning och underbara bilder från vinterlandskapet där uppe i norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag skulle vilja stanna tiden nu eller i alla fall bromsa upp den lite.

      Radera
  2. Vilka vintriga bilder. Säker gott med en liten brasa som man kanske kan få värma sig vid också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara man ser en eldstad med öppen eld och i höra knastret i synnerhet ger en obeskrivlig värme.

      Radera
  3. Vilken otroligt härlig tolkning av Rund så kul att se dom vackra miljöerna från norra Sverige .
    Tack för att du är med och tack för länken
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till min blogg och tack själv för utmaningen. Allt gott!

      Radera
  4. Uppvärmande rund och vacker! Härliga bilder, vintern är underbar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och du är såå välkommen hit. Våren är den bästa tiden!!!

      Radera
  5. En sådan vacker natur också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du hittat hit. Du är såå välkommen. Ja, naturen är underbar.

      Radera
  6. Eldstaden har skapat sig eget lä :)
    Vilken vacker dag ni var ute - men jag kan förstå om elden ville ha lä :) Det ser kallt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut - röken därifrån drog för en gångs skull inte i mitt håll. Att klä sig rätt är viktigt. Bättre för mycket än för lite.

      Radera
  7. Avundsvärd omgivning och eldstaden är rund. Så är det! :)
    Härliga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. välkommen till min blogg. Den runda eldstaden sjönk men tur var det att snötäcket inte var tjockare just där.

      Radera
  8. Ni fick en runt och fin eldstad när snön tinade. Härligt med nyfångad röding, det är mumsigt.

    SvaraRadera

trevligt att läsa dina ord